Monday, September 21, 2020

Blue skies! ¡Cielos azules!


Hello Waggoner Families!

It's hard to believe next week is the last week of September! The weather is getting cooler and it is wonderful to see some blue sky! As we continue with Distance Learning, we would like to share some information about policies and best practices for families while learning online, as well as some information about some upcoming changes to how students will access Zoom for classes. After September 25th, all users will need to have authenticated Zoom accounts to join classes and meetings. It is a fairly simple process and only needs to be done once. This is to make it easier to prevent disruptions to any of our classes, and it is easy to create one. Teachers will have Zooms set so that you need your Zoom account to get in.

Step 1) Be logged into your Google Account in a browser. That is your school email.

Step 2) Go to this link https://zoom.us/

Step 3) Create your Zoom account using your school email by choosing SIGN IN WITH GOOGLE. Do not type your email address into the boxes at the top. This is important!









Also, next week teachers will be available for parent conferences in the afternoons. The schedule for the week is the same since we are already on a minimum day schedule. Your child's teacher will provide information about specific times and availability. With the later start to the year, assessments are underway and we are learning a lot about our students and their strengths and needs. The second graders did a great job with iReady last week! 

Have a great week and enjoy the beautiful weather! 

¡Hola familias de Waggoner!

¡Es difícil creer que la próxima semana sea la última semana de septiembre! ¡El clima está refrescando y es maravilloso ver un cielo azul! A medida que continuamos con el aprendizaje a distancia, nos gustaría compartir información sobre las políticas y las mejores prácticas para las familias mientras aprenden en línea, así como también información sobre algunos cambios futuros en la forma en que los estudiantes accederán a Zoom para las clases. Después del 25 de septiembre, todos los usuarios deberán tener cuentas de Zoom autenticadas para unirse a clases y reuniones. Es un proceso bastante simple y solo debe realizarse una vez. Esto es para que sea más fácil evitar interrupciones en cualquiera de nuestras clases, y es fácil crear una. Los profesores tendrán configurados los Zooms para que usted necesite su cuenta de Zoom para ingresar.

Paso 1) Inicie sesión en su cuenta de Google en un navegador. Ese es el correo electrónico de su escuela.

Paso 2) Vaya a este enlace https://zoom.us/

Paso 3) Cree su cuenta de Zoom utilizando el correo electrónico de su escuela seleccionando INICIAR SESIÓN CON GOOGLE. No escriba su dirección de correo electrónico en los cuadros de la parte superior. ¡Esto es importante!



Además, la próxima semana los maestros estarán disponibles para conferencias de padres por las tardes. El horario de la semana es el mismo ya que estamos en un horario de día mínimo. El maestro de su hijo le proporcionará información sobre horarios y disponibilidad específicos. Con el comienzo tardío del año, las evaluaciones están en marcha y estamos aprendiendo mucho sobre nuestros estudiantes y sus fortalezas y necesidades. ¡Los estudiantes de segundo grado hicieron un gran trabajo con iReady la semana pasada!

¡Que tengas una gran semana y disfruta del hermoso clima!

No comments:

Post a Comment

Celebrate Waggoner!

 Happy last day of school! It has been a wild ride this year and we are so grateful to have been on this journey with you! We have created f...